söndag 11 september 2016

Recension: Nya Given - För kropp och själ 7"



Nya given från Nya Given (hihihi). Don´t know what to make of it really. En del av mig gillar verkligen att det är så rappt, simpelt och primitivt, och Ponty har en jävligt kraftfull pipa som matchar musiken perfekt. Å andra sidan blir det på nått sätt lite same same efter ett tag och låtarna tycks flyta ihop på nått sätt. Grejen med bandet verkar väl annars vara att det inte ska tas för seriöst och texterna är mest fylla och spya sånt där. En Macc Lads cover med svensk text får vi också - och det är kanske här kalsongen klämmer - jag har aldrig brytt mig om Macc Lads och det lilla jag hört tycker jag inte är världens roligaste band även om folk (Maccladsen o dess fans) tycks tycka det. Och Nya Given ska väl vara ett svenskt Macc Lads och...fuck var den här recensionen blev tråkig och börjar låta som att jag helt avfärdar das neue gift. Men icke - "Öhh!" och "Promilleväst" fastnar faktiskt hyfsat direkt i lilla gubbaskallen och jag kommer nog spinna platen fler gånger.

PS. Skitjobbigt förpackat. Först i en plastficka som satt så tajt så att man kände sig halvpeddo när man skulle dra ut den. Sen sitter tamigfan skivan i en inlay av kartong av nästan samma storlek som omslaget så att den jäveln knappt heller gick att dra ur utan att pajja skiten. Väntade nästan på att skivan skulle vara fastlimmad i inlayen med eller nått. Inlayen flög åt helvete sen kan jag säga. Kom igen för fan. Men gullig teckning på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar